Menu główne:
Regulamin
rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Zalogowani do życia – rozwijanie
kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami”
współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na
lata 2014-2020
§ 1
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w
projekcie „Zalogowani do życia –
rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami” współfinansowanym
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Priorytet IX. Jakość edukacji
i kompetencji w regionie, Działanie
9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego.
2.
Liderem projektu (wnioskodawcą) jest
Gmina Miejska Przemyśl, ul. Rynek 1, 37 – 700 Przemyśl.
3.
Biuro projektu mieści się w Specjalnym
Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3, ul. Kapitulna 4, 37 – 700 Przemyśl, tel. 16 678
30 94.
4.
Okres realizacji projektu: 01.02.2017-30.06.2018
r.
5.
Zasięg projektu –
uczniowie/uczennice i nauczyciele/nauczycielki następujących szkół prowadzących
kształcenie ogólne:
-
Szkoła Podstawowa Nr 7 i Gimnazjum Nr
8 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 1
im. Marii Grzegorzewskiej w Przemyślu,
-
Szkoła Podstawowa Nr 12 i Gimnazjum
Nr 9 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym
Nr 2 im. dra Janusza Korczaka w Przemyślu,
-
Gimnazjum Nr 10 i I Liceum
Ogólnokształcącym w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3
im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu.
§ 2
SŁOWNIK POJĘĆ I SKRÓTÓW
1.
W niniejszym dokumencie stosowane są
następujące skróty:
a)
Projekt – projekt „Zalogowani do życia
– rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży
z niepełnosprawnościami” realizowany w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Priorytet IX. Jakość edukacji i kompetencji w regionie,
Działanie 9.2 Poprawa jakości kształcenia
ogólnego.
b)
Regulamin – Regulamin rekrutacji i
uczestnictwa w projekcie „Zalogowani do
życia – rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży z
niepełnosprawnościami” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na
lata 2014-2020.
c)
Uczeń/uczennica
– osoba posiadająca status ucznia jednej z następujących szkół:
-
Szkoła Podstawowa Nr 7 lub Gimnazjum
Nr 8 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 1 im. Marii Grzegorzewskiej
w Przemyślu,
-
Szkoła Podstawowa Nr 12 lub
Gimnazjum Nr 9 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 2 im.
dra Janusza Korczaka w Przemyślu,
-
Gimnazjum Nr 10 lub I Liceum
Ogólnokształcącym w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3 im.
Kazimierza Wielkiego w Przemyślu
d)
Nauczyciel–
nauczyciel/nauczycielka jednej ze szkół wymienionych w § 2 lit. c Regulaminu.
e)
Uczestnik
projektu – osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie (uczeń/uczennica/nauczyciel/nauczycielka)
zgodnie
z zasadami określonymi w Regulaminie, bezpośrednio korzystająca z wdrażanej
pomocy.
f)
Zespół
projektu – grupa osób odpowiedzialna za prawidłową i skuteczną realizację
projektu, złożona z:
– Koordynatora
projektu – koordynacja prac zespołu projektu, weryfikacja dokumentów
projektowych, realizacja działań projektowych, kontakt z koordynatorami szkolnymi
projektu w SOSW Nr 1, SOSW Nr 2, SOSW Nr 3, nadzór nad realizowanymi zadaniami w
szkołach wymienionych w § 2 lit. c Regulaminu, sporządzanie wniosków o płatność;
– Koordynatorów
szkolnych (1 os. na placówkę, łącznie 3 osoby) – osób nadzorujących realizację
projektu
w swoich Ośrodkach, odpowiedzialnych za proces rekrutacji, organizację siatki
zajęć, promocję projektu w placówce, przepływ informacji między Ośrodkiem a Koordynatorem
projektu,
– Specjalistów ds. finansowych
– osoby zarządzające i prowadzące dokumentację finansową (w tym obsługa i
nadzór finansowy), monitorowanie przepływów finansowych, rozliczanie projektu,
współpraca z biurem rachunkowym
i księgowym ze strony Lidera.
g)
Komisja
rekrutacyjna – powołany w każdej placówce 3-osobowy zespół, w którego skład wejdą: przedstawiciel zespołu
projektu (koordynator szkolny), 2 nauczycieli lub nauczyciel i pedagog, dokonujący
oceny ankiet uczestnictwa w projekcie.
h)
Kompetencje kluczowe niezbędne na
rynku pracy – kompetencje, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji
i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i
zatrudnienia, do których zalicza się następujące kompetencje kluczowe z
katalogu wskazanego w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18
grudnia 2006 r.
w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie
(2006/962/WE) (Dz. Urz. UE L 394
z 30.12.2006):
a)
porozumiewanie
się w językach obcych;
b)
kompetencje
matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne;
c)
kompetencje
informatyczne;
d)
umiejętność
uczenia się;
e)
kompetencje
społeczne;
f)
inicjatywność
i przedsiębiorczość.
i)
Skróty stosowane w Regulaminie:
RPO WP 2014-2020 – Regionalny
Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020,
SP – szkoła podstawowa,
GIM –
gimnazjum,
SOSW – Specjalny Ośrodek Szkolno -
Wychowawczy
LO – Liceum Ogólnokształcące
SP 7 – Szkoła Podstawowa Nr 7 w Specjalnym
Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 1 w Przemyślu,
SP 12 – Szkoła Podstawowa Nr 12 w
Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 2 w Przemyślu,
GIM 8 – Gimnazjum Nr 8 w Specjalnym
Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 1 w Przemyślu,
GIM 9 – Gimnazjum Nr 9 w Specjalnym
Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 2 w Przemyślu,
GIM 10 – Gimnazjum Nr 10 w Specjalnym Ośrodku Szkolno –
Wychowawczym Nr 3 w Przemyślu,
I LO – I Liceum Ogólnokształcące w Specjalnym Ośrodku
Szkolno – Wychowawczym Nr 3 w Przemyślu,
SOSW Nr 1 - Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 1 w
Przemyślu,
SOSW Nr 2 - Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 2 w
Przemyślu,
SOSW Nr 3 - Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 3 w
Przemyślu.
§ 3
ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE I ORGANIZACYJNE
1.
Celem głównym projektu jest podwyższenie kompetencji
kluczowych uczniów Specjalnych Ośrodków szkolno
Wychowawczych Nr 1, Nr 2 i Nr 3 w Przemyślu kształcących się w szkołach
podstawowych, gimnazjach i liceum ogólnokształcącym w zakresie TIK, nauk
matematyczno – przyrodniczych i języków obcych, wspomagania rozwoju
i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz
podniesienie kompetencji nauczycieli
z zakresu TIK, prowadzenia procesu nauczania metodą eksperymentu oraz
prowadzenia zajęć wspomagających rozwój uczniów, w okresie od 1.04.2017r. do
30.06.2018 r.
2.
W ramach projektu uczestnicy będą
mogli skorzystać z całkowicie bezpłatnej, kompleksowej pomocy:
a.
formy
wsparcia dla uczniów/uczennic:
-
Zajęcia
rozwijające kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy z zakresu matematyki
i języków obcych
z wykorzystaniem narzędzi TIK dla uczniów GIM 10 i I LO;
-
Zajęcia
oparte na metodzie eksperymentu kształtujące i rozwijające kompetencje w
zakresie przedmiotów przyrodniczych dla uczniów GIM 10 i I LO;
-
Zajęcia
rozwijające i kształtujące kompetencje cyfrowe dla uczniów SP 7, SP 12, GIM 8,
GIM 9, GIM 10 i I LO;
-
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje w zakresie narzędzi TIK SP 7, GIM 8,
-
Zajęcia
z zakresu profilaktyki i bezpieczeństwa w sieci dla uczniów SP 7, GIM 8,
-
Specjalistyczne
zajęcia wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dla uczniów
SP 7, SP 12, GIM 8, GIM 9, GIM 10 i I LO, w tym:
a)
Zajęcia
z zakresu aktywności w środowisku uczniów SP 7, GIM 8;
b)
Zajęcia
stymulujące rozwój poznawczy SP 7, SP 12, GIM 8, GIM 9;
c)
Zajęcia
ogólnorozwojowe dla uczniów SP 7, SP 12, GIM 8, GIM 9;
d)
Zajęcia
kształtujące postawy społeczne dla uczniów SP 7, SP 12, GIM 8, GIM 9;
e)
Zajęcia
dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające kompetencje kluczowe uczniów GIM 10 i I LO
z matematyki i języków obcych;
f)
Zajęcia
dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów GIM 10 i I LO z fizyki i chemii.
b.
formy
wsparcia dla nauczycieli/nauczycielek:
-
Szkolenie
nauczycieli przedmiotów przyrodniczych z zakresu nauczania opartego na metodzie
eksperymentu - nauczyciele SOSW Nr 3;
-
Szkolenia
z zakresu stosowania narzędzi TIK w nauczaniu przedmiotowym o następującej
tematyce:
a)
Administrowanie
sieciami komputerowymi – nauczyciele SOSW Nr1, SOSW Nr 2, SOSW Nr 3,
b)
Wykorzystanie
TIK w nauczaniu przedmiotowym - nauczyciele SOSW Nr 2, SOSW Nr 3,
c)
Centrum
multimedialne w bibliotece - nauczyciele SOSW Nr 1,
d)
Obsługa
i wykorzystanie narzędzi cyfrowych - nauczyciele SOSW Nr 1,
e)
Cyberprzemoc
- nauczyciele SOSW Nr 1,
f)
Fotografia
cyfrowa - nauczyciele SOSW Nr 1,
g)
Zastosowanie
specjalistycznego oprogramowania do obróbki zdjęć i filmów - nauczyciele
SOSW Nr 2,
h)
Bezpieczeństwo
w cyberprzestrzeni i w korzystaniu ze sprzętu komputerowego - nauczyciele SOSW
Nr 2,
i)
Wykorzystanie
tablicy interaktywnej w nauczaniu przedmiotowym – nauczyciele
SOSW Nr 3,
j)
Bezpieczeństwo
w cyberprzestrzeni - nauczyciele SOSW Nr 3,
k)
Aplet
GeoGebra – nauczyciele matematyki z SOSW Nr 3.
-
Szkolenia
z zakresu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych o następującej
tematyce:
a)
Terapia
poznawcza dzieci i młodzieży – nauczyciele SOSW nr 1,
b)
Neuropsychologia
kliniczna i diagnoza neuropsychologiczna dzieci i młodzieży - nauczyciele SOSW
nr 1,
c)
Neuropedagogika
dzieci i młodzieży - nauczyciele SOSW nr 1,
d)
Autyzm
– diagnoza, terapia wsparcie rodziny - nauczyciele SOSW Nr 1, SOSW Nr 2, SOSW
Nr 3,
e)
Metoda
ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne I i II - nauczyciele SOSW nr 2,
f)
Neurodydaktyka
- nauczyciele SOSW nr 3,
g)
Prowadzenie
terapii EEG Biofeedback (szkolenie I stopnia) - nauczyciele SOSW nr 3,
c.
wyposażenie/doposażenie
bazy dydaktycznej szkół w powiązaniu z działaniami realizowanymi na rzecz
uczniów
i nauczycieli – zakup wyposażenia pracowni szkolnych:
-
pomoce
dydaktyczne do pracowni przedmiotów przyrodniczych – SOSW Nr 3
-
narzędzi
i sprzętu TIK – SOSW Nr 1, SOSW Nr 2, SOSW Nr 3,
-
pomoce
dydaktyczne i specjalistyczny sprzęt do diagnozy, wspomagania rozwoju i
prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - – SOSW Nr
1, SOSW Nr 2, SOSW Nr 3.
§ 4
GRUPA DOCELOWA
1.
Uczestnikami
projektu (odbiorcami wsparcia) mogą być wyłącznie uczniowie/uczennice
i nauczyciele/nauczycielki następujących szkół:
1)
Szkoła Podstawowa Nr 7 lub Gimnazjum
Nr 8 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym
Nr 1 im. Marii Grzegorzewskiej w Przemyślu,
2)
Szkoła Podstawowa Nr 12 lub
Gimnazjum Nr 9 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym
Nr 2 im. dra Janusza Korczaka w Przemyślu,
3)
Gimnazjum Nr 10 lub I Liceum
Ogólnokształcącym w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3 im.
Kazimierza Wielkiego w Przemyślu
Projektem objętych zostanie 346 osób, w tym:
a)
243 uczniów, w tym:
-
130
uczniów SOSW Nr 1 (36 K i 94 M),
-
38
uczniów SOSW Nr 2 (18 K i 20 M),
-
75
uczniów SOSW Nr 3 (35 K i 40 M).
b)
103 nauczycieli/lek (w tym 87 K i 16 M
).
2. Kryteria uczestnictwa
Uczestnikiem projektu może zostać osoba,
która spełni łącznie następujące warunki:
1) posiada status
ucznia szkoły, o której mowa w § 4 ust.
1 pkt 1, lub jest nauczycielem szkoły, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1,
2)
jest
zainteresowana udziałem w projekcie (w przypadku niepełnoletnich uczniów
dodatkowo otrzyma zgodę rodziców/opiekunów prawnych na udział w projekcie),
3)
dopełni
wszystkich formalności określonych w § 8 i 9 lub 10 niniejszego regulaminu.
§
5
OGÓLNE
ZASADY REALIZACJI FORM WSPARCIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
1.
Przewidziane
formy wsparcia dla grupy docelowej mają charakter nieodpłatny.
2.
Przedstawiciele
grupy docelowej mogą uczestniczyć w kilku formach wsparcia, z zastrzeżeniem
pkt.3.
3.
W
szkoleniu:
a.
z
zakresu nauczania opartego na metodzie eksperymentu – mogą uczestniczyć tylko
nauczyciele przedmiotów przyrodniczych,
b.
Aplet
GeoGebra - mogą uczestniczyć tylko nauczyciele matematyki.
4.
Zajęcia
dla uczniów odbywać się będą na terenie szkół, do których uczniowie uczęszczają.
5.
Szkoły
udostępnią sale, zakupione wyposażenie i niezbędne materiały dydaktyczne i
biurowe do realizacji zajęć dla uczniów, zgodnie z ich charakterem i potrzebami
programowymi.
§ 6
ZASADY REALIZACJI I
RODZAJE FORM WSPARCIA DLA UCZNIÓW
1. W ramach projektu przewidziano następujące formy wsparcia dla uczniów:
1.
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje
cyfrowe – uczniowie SOSW Nr 1
Rodzaj
zajęć |
Ilość godz. II sem. 2016/2017 |
Ilość godz. w roku szkolnym 2017/2018 |
Razem |
Ilość grup x liczba uczniów uwagi |
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje w zakresie narzędzi TIK dla uczniów
klas I-III SP |
70 |
|
70 |
9 grup x 2 -8 os. Łącznie 70 godz. |
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje w zakresie narzędzi TIK dla uczniów
klas IV - VI |
70 |
|
70 |
7
grup x 7-8 os. łącznie 70 godz. |
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje w zakresie narzędzi TIK dla uczniów I
– III gimnazjum |
70 |
|
70 |
12
grup x 2-8 os. łącznie 70 godz. |
Zajęcia
z zakresu profilaktyki i bezpieczeństwa w sieci dla uczniów kl. IV-VI |
9 |
20 |
29 |
7
grup x 7-8 os. łącznie 29 godz. |
Zajęcia
z zakresu profilaktyki i bezpieczeństwa w sieci dla uczniów kl. I-III
gimnazjum |
9 |
20 |
29 |
12
grup x 2-8 os. łącznie 29 godz. |
Zajęcia
z zakresu profilaktyki i bezpieczeństwa w sieci dla uczniów kl. I-III SP |
8 |
20 |
28 |
9
grup x 2 -8 os. Łącznie 28 godz. |
2.
Zajęcia wspierające rozwój uczniów – uczniowie SOSW
Nr 1
Rodzaj zajęć |
Ilość godz. II sem. 2016/2017 |
Ilość godz. w roku szkolnym 2017/2018 |
Razem |
Ilość uczniów uwagi |
Zajęcia
z zakresu aktywności w środowisku uczniów kl. I-III SP |
|
80 |
80 |
48 |
Zajęcia
z zakresu aktywności w środowisku uczniów kl. IV-VI SP |
|
80 |
80 |
36 |
Zajęcia
z zakresu aktywności w środowisku uczniów kl. I-III Gimnazjum |
|
80 |
80 |
67 |
Zajęcia
stymulujące rozwój poznawczy kl. I-III SP |
|
120 |
120 |
48 |
Zajęcia
stymulujące rozwój poznawczy kl. IV-VI SP |
|
120 |
120 |
36 |
Zajęcia
stymulujące rozwój poznawczy kl. I-III Gimnazjum |
|
120 |
120 |
67 |
Zajęcia
ogólnorozwojowe dla uczniów k. I-III SP |
39 |
121 |
160 |
48 |
Zajęcia
ogólnorozwojowe dla uczniów k. IV – VI SP |
30 |
130 |
160 |
36 |
Zajęcia
ogólnorozwojowe dla uczniów k. I-III Gimnazjum |
35 |
135 |
160 |
67 |
Zajęcia
kształtujące postawy społeczne dla uczniów I-III SP |
|
36 |
36 |
48 |
Zajęcia
kształtujące postawy społeczne dla uczniów IV –VI SP |
|
50 |
50 |
36 |
Zajęcia
kształtujące postawy społeczne dla uczniów I-III Gimnazjum |
|
50 |
50 |
67 |
3.
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje
cyfrowe – uczniowie SOSW
Nr 2
Rodzaj zajęć |
Ilość godz. II sem. 2016/2017 |
Ilość godz. w roku szkolnym 2017/2018 |
Razem |
Ilość grup x liczba uczniów uwagi |
Zajęcia
rozwijające kompetencje cyfrowe uwzgl.
treści z zakresu profilaktyki i bezpiecz. w sieci dla uczniów klas 1 - 3 |
|
20 |
20 |
1
gr x 4 os. x 20 g = 20 godz. |
Zajęcia
rozwijające kompetencje cyfrowe uwzgl.
treści z zakresu profilaktyki i bezpiecz. w sieci dla uczniów klas 4 - 6 |
|
20 |
20 |
2
gr x 6 os. x 10 g = 20 godz. |
Zajęcia
rozwijające kompetencje cyfrowe uwzgl.
treści z zakresu profilaktyki i bezpiecz. w sieci dla uczniów gimnazjum |
|
30 |
30 |
3
gr x 7 os. x 10 g = 30 godz. |
Zajęcia
rozwijające umiejętność wykorzystywania urządzeń TIK w życiu codziennym dla
uczniów klas 1-3 |
|
45 |
45 |
1
gr x 4 os. x 45 g = 45 godz. |
Zajęcia
rozwijające umiejętność wykorzystywania urządzeń TIK w życiu codziennym dla
uczniów klas 4-6 |
|
95 |
95 |
1
gr x 6 os. x 47 g = 47 godz. 1
gr x 6 os. x 48 g = 48 godz. |
Zajęcia
rozwijające umiejętność wykorzystywania urządzeń TIK w życiu codziennym dla
uczniów gimnazjum |
|
90 |
90 |
3
gr x 7 os. x 30 g = 90 godz. |
4.
Zajęcia wspierające rozwój uczniów – uczniowie SOSW Nr 2
Rodzaj zajęć |
Ilość godz. II sem. 2016/2017 |
Ilość godz. w roku szkolnym 2017/2018 |
Razem |
Ilość uczniów x liczba uczniów uwagi |
Zajęcia
terapeutyczne „Będę dobrym uczniem – będę zadowolony” dla uczniów kl. 1-3 |
5 |
|
5 |
1
gr x 2 os. x 5 g = 5 godz. (2016/2017) |
Zajęcia
terapeutyczne „Dlaczego warto się uczyć” dla uczniów kl. 4-6 |
5 |
|
5 |
1
gr x 3/4 os. x 5 g = 5 godz. (2016/2017) |
Zajęcia
terapeutyczne „Dlaczego warto się uczyć” dla uczniów gimnazjum |
10 |
|
10 |
2
gr x 4/5 os. x 5 g = 10 godz. (2016/2017) |
Zajęcia
terapeutyczne „ Rozumiem polecenia”
dla uczniów klas 1- 3 |
|
30 |
30 |
2
gr x 2 os. x 30 g =30 godz (2017/2018) |
Zajęcia
terapeutyczne „Jak się uczyć – podstawowe zasady techniki i triki” kl. 4-6 |
|
35 |
35 |
2
gr x 3/4 os. x 35 g = 35 godz (2017/2018) |
Zajęcia
terapeutyczne „Jak się uczyć – podstawowe zasady techniki i triki” dla
uczniów gimnazjum |
|
37 |
37 |
2
gr x 4/5 os. x 12 g = 24 godz (2017/2018) 1
gr x 4/5 os. x 13 g = 13 godz (2017/2018) |
5.
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy –
uczniowie SOSW Nr 3
Rodzaj zajęć |
Ilość godz. II sem. 2016/2017 |
Ilość godz. w roku szkolnym 2017/2018 |
Razem |
Ilość grup x liczba uczniów uwagi |
Zajęcia
rozwijające kompetencje matematyczne z wykorzyst. narzędzi TIK dla ucz. gimnazjum |
|
90 |
90 |
2
gr x 5 os. x 45 g = 90 g |
Zajęcia
rozwijające kompetencje z zakr. j. angielskiego z wykorzyst. narzędzi TIK dla
ucz. gimnazjum |
20 |
40 |
60 |
3
gr x 5 os. x 20 g = 20 g |
Zajęcia
rozwijające kompetencje z zakr. j. niemieckiego z wykorzyst. narzędzi TIK dla
ucz. gimnazjum |
|
30 |
30 |
1
gr x 5 os. x 30 g = 30 g |
Zajęcia
rozwijające kompetencje matematyczne z wykorzyst. narzędzi TIK dla ucz. LO |
|
60 |
60 |
2
gr x 5 os. x 30 g = 60 g |
Zajęcia
rozwijające kompetencje z zakr. j. angielskiego z wykorzyst. narzędzi TIK dla
ucz. LO |
15 |
60 |
75 |
1
gr x 5 os. x 15 g = 15 g (2016/2017) 2
gr x 5 os. x 30 g = 60 g (2017/2018) |
Zajęcia
rozwijające kompetencje z zakr .j. niemieckiego z wykorzyst. narzędzi TIK dla
ucz. LO |
|
60 |
60 |
2
gr x 5 os. x 30 g = 60 g |
6.
Zajęcia kształtujące i rozwijające
kompetencje w zakresie przedmiotów przyrodniczych – uczniowie SOSW Nr 3
Rodzaj zajęć |
Ilość godz. II sem. 2016/2017 |
Ilość godz. w roku szkolnym 2017/2018 |
Razem |
Ilość grup x liczba uczniów uwagi |
Zajęcia
oparte na metodzie eksperymentu z fizyki dla uczniów gimnazjum |
|
30 |
30 |
1
gr x 5 os. x 30 g = 30 g |
Zajęcia
oparte na metodzie eksperymentu z geografii dla uczniów gimnazjum |
|
30 |
30 |
1
gr x 5 os. x 30 g = 30 g |
Zajęcia
oparte na metodzie eksperymentu z chemii dla uczniów gimnazjum |
|
30 |
30 |
1
gr x 5 os. x 30 g = 30 g |
Zajęcia
oparte na metodzie eksperymentu z fizyki dla |
|
30 |
30 |
1
gr x 5 os. x 30 g = 30 g |
Zajęcia
oparte na metodzie eksperymentu z geografii |
|
30 |
30 |
1
gr x 5 os. x 30 g = 30 g |
7.
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje
cyfrowe – uczniowie SOSW Nr 3
Rodzaj zajęć |
Ilość godz. II sem. 2016/2017 |
Ilość godz. w roku szkolnym 2017/2018 |
Razem |
Ilość grup x liczba uczniów uwagi |
Zajęcia
rozwijające kompetencje cyfrowe uwzgl.
treści z zakresu profilaktyki i bezpiecz. w sieci dla uczniów gimnazjum |
|
60 |
60 |
2
gr x 5 os. x 30 g = 60 g |
Zajęcia
rozwijające kompetencje cyfrowe uwzgl.
treści z zakresu profilaktyki i bezpiecz. w sieci dla uczniów LO |
|
30 |
30 |
1
gr x 5 os. x 30 g = 30 g |
8.
Zajęcia wspierające rozwój uczniów – uczniowie SOSW
Nr 3
Rodzaj zajęć |
Ilość godz. II sem. 2016/2017 |
Ilość godz. w roku szkolnym 2017/2018 |
Razem |
Ilość grup x liczba uczniów uwagi |
Zajęcia
dydaktycz. – wyrównaw. z matematyki dla uczniów LO |
15 |
30 |
45 |
1
gr x 5 os. x 15 g = 15 g (2016/2017) 1
gr x 5 os. x 30 g = 30 g (2017/2018) |
Zajęcia
dydaktycz. – wyrównaw. z matematyki
dla uczn. gimnazjum |
15 |
60 |
75 |
1
gr x 5 os. x 15 g = 15 g (2016/2017) 2
gr x 5 os. x 30 g = 60 g (2017/2018) |
Zajęcia
dydaktycz. – wyrównaw. |
15 |
|
15 |
1
gr x 5 os. x 15 g = 15 g (2016/2017) |
Zajęcia
dydaktycz. – wyrównaw. |
15 |
|
15 |
1
gr x 5 os. x 15 g = 15 g (2016/2017) |
Zajęcia
dydaktycz. – wyrównaw. z fizyki dla
uczn. gimnazjum |
15 |
|
15 |
1
gr x 5 os. x 15 g = 15 g (2016/2017) |
Zajęcia
dydaktycz. – wyrównaw. z chemii dla uczn. gimnazjum |
15 |
|
15 |
1
gr x 5 os. x 15 g = 15 g (2016/2017) |
Zajęcia
wspierające rozwój uczniów metodą EEG Biofeedback |
|
120 |
120 |
12 ucz. x 10 g = 120
godz |
2.
Rekrutacja do poszczególnych form wsparcia zostanie
przeprowadzona wg
procedury opisanej w § 9, z zastrzeż. §
8 ust. 5.
§ 7
ZASADY REALIZACJI I
RODZAJE FORM WSPARCIA DLA NAUCZYCIELI
1.
Formy
wsparcia dla nauczycieli:
a.
Szkolenia
dla nauczycieli SOSW Nr 2:
Tematyka/zakres
szkoleń |
Ilość
godzin |
Uczestnicy
szkolenia |
Cyberprzemoc
w sieci |
6 |
min.
10 nauczycieli |
Administrowanie
sieciami komputerowymi |
8 |
min.
10 nauczycieli |
Fotografia
cyfrowa |
10 |
min.
10 nauczycieli |
Centrum
multimedialne w bibliotece |
4 |
4
nauczycieli |
Obsługa
i wykorzystywanie narzędzi cyfrowych |
6 |
min.
15 nauczycieli |
Autyzm
– diagnoza, terapia, wsparcie rodziny |
20 |
min.
20 nauczycieli |
Neuropsychologia
kliniczna i diagnoza neuropsychologiczna |
20 |
min.
2 nauczycieli |
Terapia
poznawcza dzieci i młodzieży |
20 |
min.
4 nauczycieli |
Neuropedagogika
dzieci i młodzieży |
15 |
min.
10 nauczycieli |
b.
Szkolenia
dla nauczycieli SOSW Nr 2:
Tematyka/zakres szkoleń |
Ilość godzin |
Uczestnicy szkolenia |
Administrowanie
sieciami komputerowymi |
8 |
min.
2 nauczycieli |
Wykorzystanie
TIK w nauczaniu przedmiotowym |
8 |
min.
7 nauczycieli |
Bezpieczeństwo
w cyberprzestrzeni i korzystania ze sprzętu komputerowego |
6 |
min.
10 nauczycieli |
Zastosowanie
specjalistycznego oprogramowania – programy do obróbki zdjęć i filmów |
8 |
min.
5 nauczycieli |
Autyzm
– diagnoza, terapia, wsparcie rodziny |
10 |
min.
20 nauczycieli |
Metoda
ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone cz. I i II |
szkolenie |
min.
1 nauczyciel |
c.
Formy wsparcia dla nauczycieli SOSW Nr 3:
Tematyka szkoleń |
Ilość godzin |
Uczestnicy szkolenia |
Nauczanie
opartego na metodzie eksperymentu |
4 |
4
nauczycieli przedmiotów przyrodniczych |
Administrowanie
sieciami komputerowymi |
8 |
min.
3 nauczycieli |
Wykorzystanie
TIK w nauczaniu przedmiotowym |
8 |
min.
10 nauczycieli |
Wykorzystanie
tablicy interaktywnej w nauczaniu przedmiotowym |
4 |
min.
10 nauczycieli |
Bezpieczeństwo
w cyberprzestrzeni |
4 |
min.
20 nauczycieli |
Aplet
Geogebra w nauczaniu matematyki |
Wg. programu szkolenia |
3
nauczycieli matematyki |
Autyzm
– diagnoza, terapia, wsparcie rodziny |
10 |
min.
20 nauczycieli |
Neurodydaktyka |
4 |
min.
20 nauczycieli |
Szkolenie
I stopnia z zakresu prowadzenia terapii metodą EEG Biofeedback |
Wg. programu szkolenia |
2 nauczycieli |
2. Do rozpoczęcia wszystkich form wsparcia, o których mowa w § 3 pkt 2b, wymagane jest
przeprowadzenie rekrutacji wg procedury opisanej w § 10.
3. Szkolenia dla nauczycieli planowane są w terminie do 30.09.2017r.
§ 8
OGÓLNE ZASADY
REKRUTACJI
1.
Nabór
uczestników do projektu odbędzie się od 1.03. do 28.03. 2017r. oraz od 4.09 do 15.09.2017r.
2.
Dopuszcza
się możliwość przedłużenia rekrutacji w przypadku niezrekrutowania założonej w
projekcie liczby uczestników poszczególnych grup wsparcia.
3.
Informacje
o naborze będą powszechnie dostępne dla wszystkich przedstawicieli grupy
docelowej, bez względu na płeć.
Kampania informacyjna będzie prowadzona z jednoczesnym wykorzystaniem kilku
różnych kanałów (np. spotkań z rodzicami, informacji umieszczonej na tablicach
ogłoszeń oraz na stronach internetowych poszczególnych placówek). Za kampanię
reklamową odpowiedzialny jest koordynator szkolny.
4.
Za
przeprowadzenie rekrutacji uczestników do projektu w każdej placówce
wymienionej w § 4 ust. 1 Regulaminu, w tym za weryfikację pod względem
formalnym otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych, ewidencjonowanie otrzymanych
dokumentów zgłoszeniowych odpowiedzialny będzie koordynator szkolny.
5.
Osoby
z grupy docelowej mogą zgłosić chęć uczestnictwa w wybranych formach wsparcia,
dla których obligatoryjne jest przeprowadzenie rekrutacji, poprzez przedłożenie
formularza zgłoszeniowego z załącznikami. Wzory formularzy zgłoszeniowych oraz
pozostałych dokumentów dostępne są w wersji papierowej w sekretariatach
poszczególnych placówek.
6.
Kwalifikowanie
do udziału w specjalistycznych formach wsparcia lub terapii odbędzie się na
podstawie zaleceń zawartych
w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego wydanych uczniom przez
poradnie psychologiczno – pedagogiczne.
7.
Proces
rekrutacji będzie przebiegał z respektowaniem zasady
niedyskryminacji zgodnie z art. 16 Rozporządzenia Rady (WE)
nr 1083/2006 ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące EFS. Płeć, rasa lub
pochodzenie etniczne, religia lub światopogląd, niepełnosprawność, orientacja
seksualna nie będzie wyznacznikiem przyjęcia bądź nieprzyjęcia osób do
projektu. W projekcie przestrzegane będą pozostałe polityki i zasady
wspólnotowe, w tym zasada równości szans i zrównoważonego rozwoju.
§ 9
PROCEDURA
REKRUTACYJNA – UCZNIOWIE
1.
Prawidłowo
wypełniony formularz zgłoszeniowy należy
złożyć w okresie rekrutacji (od
poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00) u koordynatora szkolnego lub w sekretariacie placówki, której jest uczniem.
Dokumenty niekompletne, tj. niepodpisane lub niewypełnione we wszystkich
wymaganych miejscach, nie zostaną przyjęte.
2.
W
przypadku osób niepełnoletnich formularz zgłoszeniowy podpisuje rodzic/opiekun
prawny.
3.
Na
etapie weryfikacji formalnej zostaną odrzucone wnioski osób niespełniających
warunków określonych
w § 4 pkt 1 Regulaminu.
4.
Złożenie
formularza zgłoszeniowego do udziału w projekcie oznacza, że kandydat i jego
rodzic/opiekun prawny zapoznali się
z Regulaminem, akceptują jego zapisy i
zobowiązują się do ich przestrzegania.
5.
Pod
względem merytorycznym dokumenty zgłoszeniowe uczniów oceni komisja
rekrutacyjna, działająca zgodnie
z zasadą bezstronności, wg następujących kryteriów:
a.
Uczniowie
SOSW Nr 1
Forma
wsparcia |
Kryterium
podstawowe |
Kryteria
dodatkowe |
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje w zakresie narzędzi TIK dla uczniów
klas I-III SP |
Wyrażenie
chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje w zakresie narzędzi TIK dla uczniów
klas IV - VI |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje w zakresie narzędzi TIK dla uczniów I
– III gimnazjum |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
z zakresu profilaktyki i bezpieczeństwa w sieci dla uczniów kl. IV-VI |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
z zakresu profilaktyki i bezpieczeństwa w sieci dla uczniów kl. I-III
gimnazjum |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
z zakresu profilaktyki i bezpieczeństwa w sieci dla uczniów kl. I-III SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
z zakresu aktywności w środowisku uczniów kl. I-III SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
z zakresu aktywności w środowisku uczniów kl. IV-VI SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
z zakresu aktywności w środowisku uczniów kl. I-III Gimnazjum |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
stymulujące rozwój poznawczy kl. I-III SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
stymulujące rozwój poznawczy kl. IV-VI SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
stymulujące rozwój poznawczy kl. I-III Gimnazjum |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
ogólnorozwojowe dla uczniów k. I-III SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
ogólnorozwojowe dla uczniów k. IV – VI SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
ogólnorozwojowe dla uczniów k. I-III Gimnazjum |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
kształtujące postawy społeczne dla uczniów I-III SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
kształtujące postawy społeczne dla uczniów IV –VI SP |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
kształtujące postawy społeczne dla uczniów I-III Gimnazjum |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
b.
Uczniowie
SOSW Nr 2
Forma
wsparcia |
Kryterium
podstawowe |
Kryteria
dodatkowe |
Zajęcia
rozwijające kompetencje cyfrowe uwzgl.
treści z zakresu profilaktyki i bezpiecz. w sieci dla uczniów klas 1 - 3 |
Wyrażenie
chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
rozwijające kompetencje cyfrowe uwzgl.
treści z zakresu profilaktyki i bezpiecz. w sieci dla uczniów klas 4 - 6 |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
rozwijające kompetencje cyfrowe uwzgl.
treści z zakresu profilaktyki i bezpiecz. w sieci dla uczniów gimnazjum |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
rozwijające umiejętność wykorzystywania urządzeń TIK w życiu codziennym dla
uczniów klas 1-3 |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
rozwijające umiejętność wykorzystywania urządzeń TIK w życiu codziennym dla
uczniów klas 4-6 |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
rozwijające umiejętność wykorzystywania urządzeń TIK w życiu codziennym dla
uczniów gimnazjum |
Wyrażenie
chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
terapeutyczne „Będę dobrym uczniem – będę zadowolony” dla uczniów kl. 1-3 |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
terapeutyczne „Dlaczego warto się uczyć” dla uczniów kl. 4-6 |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
terapeutyczne „Dlaczego warto się uczyć” dla uczniów gimnazjum |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
terapeutyczne „ Rozumiem polecenia”
dla uczniów klas 1- 3 |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
terapeutyczne „Jak się uczyć – podstawowe zasady techniki i triki” kl. 4-6 |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
Zajęcia
terapeutyczne „Jak się uczyć – podstawowe zasady techniki i triki” dla
uczniów gimnazjum |
Wyrażenie
chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
|
c.
Uczniowie
SOSW Nr 3
Forma
wsparcia |
Kryterium
podstawowe |
Kryteria
dodatkowe |
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy |
Wyrażenie chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
Pierwszeństwo
osób z niepełnosprawnością /dysfunkcją
utrudniającą nabywanie kompetencji kluczowych |
Zajęcia
oparte na metodzie eksperymentu |
||
Zajęcia
kształtujące i rozwijające kompetencje
cyfrowe |
Wyrażenie
chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
Pierwszeństwo
osób z niepełnosprawnością utrudniającą nabywanie kompetencji cyfrowych |
Zajęcia
dydaktyczno-wyrównawcze |
Wyrażenie
chęci uczestnictwa w danym typie zajęć |
Pierwszeństwo
osób z najniższymi ocenami z danego
przedmiotu na odp. I lub II semestr w r. szzk. 2016/2017 |
Indywidualna
terapia z wykorzystaniem EEG Biofeedback |
|
Zalecenia
zawarte w orzeczeniu |
-
Komisja
rekrutacyjna sporządzi listy uczestników poszczególnych form wsparcia zgodnie z
przewidzianymi limitami miejsc, opisanymi w § 6 pkt 2. Dopuszcza się możliwość zwiększenia liczebności grup w
zależności od typu zajęć, o ile zwiększenie liczby uczestników nie wpłynie
negatywnie na jakość i efekty szkolenia. Decyzję w tym zakresie podejmuje
nauczyciel prowadzący zajęcia.
-
W
przypadku, gdy liczba kandydatów przewyższy liczbę dostępnych miejsc na wybraną
formę wsparcia – utworzone zostaną listy rezerwowe.
-
Z
prac komisji rekrutacyjnej sporządzony zostanie protokół.
-
Wszyscy
kandydaci zakwalifikowani do udziału w projekcie zostaną poinformowani przez koordynatora
szkolnego.
-
Uczeń/uczennica
zakwalifikowany/a do udziału w projekcie zobowiązany/a jest do podania danych
osobowych
w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie danych jest
dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem
możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu.
-
Uczeń/uczennica
zakwalifikowany/a do udziału w projekcie staje się uczestnikiem/uczestniczką
projektu z chwilą rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia w projekcie, pod
warunkiem podania niezbędnych danych i dostarczenia dokumentów –
przed rozpoczęciem pierwszej formy wsparcia jest zobowiązany złożyć kompletnie
wypełnioną
i podpisaną niezbędną dokumentację: deklarację uczestnictwa, formularze
wymaganych danych osobowych
i oświadczenia.
§ 10
1.
Prawidłowo
wypełniony formularz zgłoszeniowy należy
złożyć w okresie rekrutacji (od
poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00) u koordynatora szkolnego lub w sekretariacie placówki, której jest
nauczycielem. Dokument niekompletny, tj. niepodpisany lub niewypełniony
we wszystkich wymaganych miejscach, nie zostanie przyjęty.
2.
Na
etapie weryfikacji formalnej zostaną odrzucone wnioski osób niespełniających
warunków określonych
w § 4 pkt 1 Regulaminu.
3.
Złożenie
formularza zgłoszeniowego oznacza, że kandydat zapoznał się z Regulaminem,
akceptuje jego zapisy
i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
4.
Pod
względem merytorycznym dokumenty zgłoszeniowe nauczycieli oceni komisja
rekrutacyjna, działająca zgodnie
z zasadą bezstronności, wg następujących kryteriów:
a.
Nauczyciele
SOSW Nr 1
Forma
wsparcia |
Kryterium
podstawowe |
Kryteria
dodatkowe |
Cyberprzemoc
w sieci |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Administrowanie
sieciami komputerowymi |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Fotografia
cyfrowa |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Centrum
multimedialne w bibliotece |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Obsługa
i wykorzystywanie narzędzi cyfrowych |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Autyzm
– diagnoza, terapia, wsparcie rodziny |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Neuropsychologia
kliniczna i diagnoza neuropsychologiczna |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Terapia
poznawcza dzieci i młodzieży |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Neuropedagogika
dzieci i młodzieży |
Wyrażenie
chęci udziału w szkoleniu |
brak |
b.
Nauczyciele
SOSW Nr 2
Forma
wsparcia |
Kryterium
podstawowe |
Kryteria
dodatkowe |
Administrowanie
sieciami komputerowymi |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Wykorzystanie
TIK w nauczaniu przedmiotowym |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Bezpieczeństwo
w cyberprzestrzeni i korzystania ze sprzętu komputerowego |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Zastosowanie
specjalistycznego oprogramowania – programy do obróbki zdjęć i filmów |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Autyzm
– diagnoza, terapia, wsparcie rodziny |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Metoda
ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone cz. I i II |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
brak |
c.
Nauczyciele
SOSW Nr 3
Forma
wsparcia |
Kryterium
podstawowe |
Kryteria
dodatkowe |
Nauczanie
opartego na metodzie eksperymentu |
Nauczyciel
przedmiotu przyrodniczego |
Pierwszeństwo
dla nauczycieli: 1.
posiadających
kwalifikacje do nauczania co najmniej 2.
prowadzących
zajęcia z przedmiotów przyrodniczych |
Administrowanie
sieciami komputerowymi |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
Opieka
nad pracownią wyposażoną w sieć komputerową |
Wykorzystanie
TIK w nauczaniu przedmiotowym |
Wyrażenie chęci udziału |
brak |
Wykorzystanie
tablicy interaktywnej w nauczaniu przedmiotowym |
Wyrażenie chęci udziału w szkole Wyrażenie chęci
uczestnictwa w zdanym typie zajęć niu |
brak |
Bezpieczeństwo
w cyberprzestrzeni |
Wyrażenie chęci udzia Wyrażenie chęci uczestnictwa w
zdanym typie zajęć Wyrażenie chęci uczestnictwa w zdanym typie zajęć łu w
szkoleniu |
brak |
Aplet
Geogebra w nauczaniu matematyki |
Nauczyciel matematyki |
Pierwszeństwo
dla nauczycieli, którzy nie uczestniczyli |
Autyzm
– diagnoza, terapia, wsparcie rodziny |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Neurodydaktyka |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
brak |
Szkolenie
I stopnia z zakresu prowadzenia terapii metodą EEG Biofeedback |
Wyrażenie chęci udziału w szkoleniu |
Kwalifikacja
na podstawie rekomendacji Dyrektora |
5.
Komisja
rekrutacyjna sporządzi listy nauczycieli rekomendowanych do udziału w
poszczególnych formach wsparcia, które następnie przekaże Koordynatorowi
projektu. Na podstawie list ze wszystkich szkół Koordynator projektu
w imieniu Wnioskodawcy sporządzi
ostateczne listy uczestników poszczególnych form wsparcia przewidzianych dla
nauczycieli. Dopuszcza się możliwość przekroczenia limitów miejsc opisanych w § 7 pkt 1.
6.
Wszyscy
zakwalifikowani do udziału w projekcie nauczyciele zostaną poinformowani przez koordynatora
szkolnego.
7.
Nauczyciel/nauczycielka
zakwalifikowany/a do udziału w projekcie zobowiązany/a jest do podania danych
osobowych
w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie danych jest
dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem
możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu.
8.
Nauczyciel/nauczycielka
zakwalifikowany/a do udziału w projekcie staje się uczestnikiem/uczestniczką
projektu z chwilą rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia w projekcie,
pod warunkiem podania niezbędnych danych
i dostarczenia dokumentów – w dniu rozpoczęcia pierwszej formy wsparcia jest
zobowiązany złożyć kompletnie wypełnioną
i podpisaną niezbędną dokumentację:
deklarację uczestnictwa, formularze wymaganych danych osobowych
i oświadczenia.
§ 11
PRAWA I OBOWIĄZKI
UCZESTNIKA PROJEKTU
1.
Uczestnik/uczestniczka
projektu ma prawo do:
a)
nieodpłatnego
uczestnictwa w formach wsparcia,
b)
uczestniczenia
we wszystkich formach wsparcia, na które został zakwalifikowany,
c)
korzystania
z materiałów zapewnionych w okresie udzielanego wsparcia.
2.
Uczestnik/uczestniczka
zobowiązany/a jest do:
a) aktywnego udziału w
pełnej ścieżce nabywania/podnoszenia kompetencji w ramach projektu oraz
bieżącego informowania Wnioskodawcy o wszystkich zdarzeniach, mogących zakłócić
bądź uniemożliwić jego dalszy udział
w projekcie,
b) w przypadku
uczniów/uczennic - uczestniczenia w formach wsparcia w pełnym zakresie
przewidzianym programem, przy minimum 75% obecności na zajęciach,
c) regularnego,
punktualnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia oraz kulturalnego
zachowania,
d) złożenia
usprawiedliwienia w przypadku nieobecności – dopuszcza się usprawiedliwione
nieobecności spowodowane chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi – w przypadku
uczestników niepełnoletnich – podpisanego przez rodzica/opiekuna prawnego,
e) wypełniania ankiet
ewaluacyjnych/testów sprawdzających wiedzę itp.
f) udostępniania
danych osobowych niezbędnych do realizacji projektu, w szczególności związanych
z przeprowadzeniem rekrutacji, potwierdzaniem kwalifikowalności wydatków,
udzielaniem wsparcia uczestnikom, zarządzania, ewaluacji, monitoringu,
kontroli, audytu, sprawozdawczości oraz działań informacyjno-promocyjnych w
ramach RPO WP 2014-2020, współfinansowanego z EFS oraz zapewnienia obowiązku
informacyjnego dotyczącego przekazywania do publicznej wiadomości informacji o
podmiotach uzyskujących wsparcie z RPO WP 2014-2020, współfinansowanego
z EFS,
g) informowania o
wszelkich zmianach danych kontaktowych celem umożliwienia wnioskodawcy projektu
wywiązywania się
z obowiązków dot. sprawozdawczości projektu,
h) przekazania wnioskodawcy
danych po zakończeniu projektu potrzebnych do wyliczenia wskaźników rezultatu
bezpośredniego do 4 tygodni od zakończenia udziału w projekcie oraz uczestnictwa
w ewentualnym badaniu ewaluacyjnym (w przypadku wytypowania).
§ 12
REZYGNACJA Z
UDZIAŁU W PROJEKCIE
1.
Wnioskodawca projektu tylko w uzasadnionych przypadkach,
takich jak zmiana miejsca zamieszkania
i związana z nią zmiana szkoły (w przypadku uczniów), zmiana miejsca
zatrudnienia (w przypadku nauczycieli), zdarzenia losowe niezależne od
uczestnika projektu (tj. choroba, wypadek) – nieznane Uczestnikowi projektu
w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie dopuszcza
rezygnację z udziału Projekcie w trakcie trwania danej formy wsparcia.
2.
W przypadku, o którym mowa w pkt. 1, osoba rezygnująca z
udziału w projekcie składa pisemną rezygnację, wraz
z podaniem przyczyny (potwierdzonej stosownym dokumentem, np. drukiem L4),
podpisaną przez koordynatora szkolnego,
którą składa w sekretariacie szkoły, w
której jest uczniem lub pracownikiem.
3.
Za rezygnację z udziału w Projekcie skutkującą skreśleniem z
listy uczestników uznaje się:
a)
naruszenia swoich obowiązków wymienionych w § 11 ust. 2 pkt
a-i Regulaminu,
b)
nieobecność ucznia/uczennicy na zajęciach w danej formie
wsparcia przekraczających 25% planowanej liczby godzin do realizacji.
4. W
przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika/uczestniczki projektu – lista
uczestników będzie uzupełniona o osoby z listy rezerwowej.
5.
Osoba
rezygnująca lub skreślona z udziału w projekcie wypełnia ankietę wyjścia/test i
inne dokumenty potrzebne do sprawozdawczości, monitoringu i ewaluacji projektu.
§ 13
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1.
Każda
osoba biorąca udział w projekcie akceptuje warunki Regulaminu poprzez
podpisanie ankiety uczestnictwa
w projekcie.
2.
Kwestie
nieuregulowane w Regulaminie rozstrzygane będą przez zespół projektu.
3.
W
uzasadnionych przypadkach zastrzega się prawo zmiany Regulaminu.
4.
Regulamin
wchodzi w życie z dniem podpisania przez Koordynatora projektu Gminy Miejskiej
Przemyśl
i koordynatorów szkolnych.
5.
Regulamin
jest dostępny do wglądu w sekretariatach placówek, o których mowa w § 4 ust. 1.
Załączniki:
1.
Formularz
zgłoszeniowy dla ucznia.
2.
Formularz
zgłoszeniowy dla nauczyciela.
3.
Deklaracja
uczestnictwa w projekcie.
4.
Oświadczenie
uczestnika projektu.
5.
Oświadczenie
uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na upowszechnianie wizerunku.
………………………………………… …………………………………………
Podpis Koordynatora szkolnego Podpis Koordynatora projektu (Gmina)